Geleid door de Braziliaanse biodiversiteit en het multiculturalisme, kwam Oca eind 2019 op de markt met lawaai. Het brengt invloeden van inheemse matrices op de etiketten en de braziliaansheid die op zijn recepten is gedrukt, waardoor ongebruikelijke en ongelooflijke mengsels van typisch nationale ingrediënten, zoals fruit (of ingrediënten die zeer fruitige aroma's geven), tapioca en coumaru - een zaadje dat bekend staat als vanille uit de Amazone -, onder anderen. En meer dan geïnspireerd te zijn door Braziliaans om recepten en labels te maken, werd Oca geboren om te spelen met de zintuigen van de consument, ja, maar ook om van het merk een grote voorstander te maken van de cultuur die het tot leven heeft gebracht.
ANDRÉ NÓBREGA Kunstliefhebber André komt uit een familie die sinds 1935 met deze markt werkt. In dezelfde richting opende André in 2008 zijn eigen galerie, samen met zijn broer. In 2010 begon hij verschillende bierstijlen te onthullen, zoals de klassieke Dead Guy uit Rougue en East IPA uit Brooklyn. En daar ontstaat een nieuwe passie: ambachtelijk bier. In 2013 leert hij, met behulp van boeken en autodidact, en begint hij bier te maken in zijn eigen huis tot 2017, wanneer hij besluit om een geavanceerde technische cursus te volgen aan het Bierinstituut. Het was gewoon weer een open deur om in 2019 een eigen brouwerij te lanceren: Oca!
Land: Brazilië
Website: https://ocacervejaria.com.br